feb 01 2013

Planning 2013

Publicatie van at 08:23 in Overland,Zelfstart

De laatste weken heb ik weer nagedacht over het aankomende vliegseizoen. Dat doe ik elk jaar! Voorbereiding is het halve werk. Afgelopen jaar heb ik minder gevlogen, omdat mijn dagelijks werk meer aandacht van me vroeg. Ik wil kijken of ik dit jaar het vliegen beter kan organiseren, zodat ik mijn doelen kan bereiken.

Terugblik 2012

In 2012 heb ik een aantal doelen bereikt, waar ik tevreden mee ben.
– LS6 gevlogen
– LS8 gevlogen
– Arcus-T gevlogen in de Franse Alpen
Als ik toch een min punt moet noemen: minder flexibiliteit om te vliegen, ik moest er meer voor organiseren, minder uren gevlogen. Dus minder ontspanning genoten.

Vooruitblik 2013

Voor 2013 hoop ik dat een aantal zaken anders gaan. Ik werk nog steeds in het westen van het land, hetgeen 4 uur reizen per dag betekend! Een hele belasting. Ontspanning is voor mij van belang. Dus vliegen. Een eenvoudige formulering voor 2013 is: Ik wil graag meer solo overland vliegen.

De afgelopen jaren heb ik aardig overland gevlogen, maar grotendeels tweezitter. Geen straf met vliegmaten, zoals Rene!
Ook kan ik terugzien op prachtige solo overland vluchten. 6 uur in de Eiffel. En 6 uur in de Franse Alpen.

Maar bij mijn Nederlandse club wil dit nog niet lukken. Eerst moet ik een buitenlanding maken, terwijl ik op diverse onbekende/buitenlandse velden moest landen.

Opzoek naar een kist en leuke maatschap

om mijn doel te realiseren, ben ik opzoek naar een maatschap voor een eenzitter. Het liefst een turbo of een zelfstarter. Er zijn contacten en ik zie er enorm naar uit om de deal voor een bepaalde kist af te ronden. De handboeken zijn al stevig bestudeerd en de aantekeningen zijn al verwerkt in een boekje. Nu nog de kist bezichtigen en proberen er uit te komen.
En als dat niet lukt? Dan rustig ver kijken en niet in paniek raken.

Mijn plan om meer solo overland te vliegen blijft staan !

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply